Oefenzaal
Oefenzaal

Trainingen

Weet Hoe Je Beweegt

Vanaf nu kun je je inschrijven voor de smallgroup sessies of wekelijkse trainingen via weethoejebeweegt.nu

Body Mind Smallgroup sessies

Mindfulness & slaap

Mindfulness & Slaap

Heb je moeite met inslapen? Word je niet uitgerust wakker? Lig je vaak te piekeren, word je s’nachts vaak wakker? Ben je vermoeid? Dan ben je niet de enige.

Naast jou hebben 4 miljoen andere Nederlanders last van slaapproblemen.Wij kunnen je helpen hiervan af te komen.

Tijdens de individuele therapie kijken we naar de oorzaak van je slaapprobleem en gaan we bespreken wat we eraan kunnen doen. Gekeken wordt naar oa. je slaap- waakritme, en onderliggende stressoren die je wakker houden. Ook psychische factoren als life-events worden meegenomen. Hier kan eventueel een EMDR behandeling op toegepast worden.

Daarnaast heb je de mogelijkheid om je slaap- en ontspanningsvaardigheden te oefenen in een klein groepje. Afhankelijk van de mate van slaapproblemen adviseren wij om dit te oefenen in de smallgroup “slaaplessen” bij Maxime Hekman of in de smallgroup “Mindfulness &Slaap “ waarin Mindfulness als extra methodiek aangeboden wordt.

Slaaplessen

Slaaplessen

Dit zijn oefensessies die je naast jouw individuele therapie kunt volgen om jouw vaardigheden om beter te kunnen slapen te vergroten.

In een oefensessie krijgt je praktische handvatten, oefenstof en gevoelservaringen en leert je bijvoorbeeld frustratie om te zetten in ontspanning.

Doe de test!

Is jouw antwoord “Ja” op een van onderstaande vragen, schrijf je dan in voor een proefles slapen

  • Heb je moeite om in slaap te vallen?
  • Wordt je vaak wakker ‘s nachts en kan je dan moeilijk doorslapen?
  • Wordt je te vroeg wakker in de ochtend?
  • Sta je vermoeid op?
  • Ben je overdag vermoeid of heb je slaapaanvallen?
  • Ben je prikkelbaar?
  • Heb je geheugen –en/of concentratieproblemen?
  • Slaap je gemiddeld korter dan 5 uur per nacht?
Bootcamp

Bootcamp Chronische pijn

Nadere informatie volgt
Body awareness

Wat beweegt jou? Body Awareness

Nadere informatie volgt
Mindfulness & Danstherapie

Mindfulness & Danstherapie

Met aandacht zijn in het hier en nu, bezig zijn, genieten van het moment, je focus richten op wat je belangrijk vindt, ontdekken waar je blij van wordt. Bewustwording van je valkuilen en stressoren uit het verleden.

Via concentratie, lichaamsoefeningen, meditatie , visualisatie en dans breng je je eigen verlangens, behoeften van nu en je toekomst inzichtelijk.

Hoe krijg je je eigen leven en doelstellingen weer helder voor de geest? En vooral: hoe leer je aanvaarden van wat er nu is, oké is. Ook zeer geschikt voor mensen met SOLK klachten.

Bolsen

Boksen: omgaan met agressie

Meer informatie volgt
Weerbaarheidstraining

Weerbaarheidstraining

Weerbaarheidstrainingen voor jong en oud! Wordt bewust van je houding, ademhaling, lichaamstaal en leer op tijd grenzen aangeven en deze te bewaken!

Het doel van de weerbaarheidstraining is:

  • Bewustwording van jezelf
  • Ontdekken van je eigen kracht
  • Vergroten zelfvertrouwen
  • Omgaan met anderen in lastige situaties
  • Jezelf op een juiste manier uiten en grenzen aangeven

Wekelijkse trainingen

Pilates

Pilates

Pilates bestaat uit een serie vloeiende oefeningen die je op de grond kunt uitvoeren, je kunt het dus ook thuis doen. Er zijn ontzettend veel Pilates oefeningen die elk lichaamsdeel kunnen trainen, maar uiteindelijk draait alles om je core. Met de core bedoelen we de spieren die ervoor zorgen dat het lichaam in correcte balans staat en de spieren die het wervelkolom ondersteunen.

Wat kun je met Pilates bereiken?

Met Pilates verbeter je jouw kracht, flexibiliteit en balans. Je ontwikkelt lange en sterke spieren en je versterkt je innerlijke core om je wervelkolom te ondersteunen. Je krijgt dus spieren met lange elegante vormen. Tevens verbeter je jouw lichaamsbewustzijn en bouw je aan een betere houding. Zo kun je een soepele en sterke rug ontwikkelen.

Pilates helpt je dus kort gezegd met je houding in het dagelijks leven en bij sport te verbeteren. Met Pilates kun je ook blessures helpen voorkomen, het is dus een perfecte aanvulling voor als je een andere sport beoefent.

Dans

Dans

Ben je in leeftijd van 12-16?

Hou je van dansen of wil je t graag eens proberen? Lijkt het je een uitdaging om je dansvaardigheden te verbeteren? Heb je zin om eens lekker los te gaan? Wil je niet in een grote groep en liever in een klein groepje je dancemoves en zelfvertrouwen ontwikkelen?

Dan is dit wat voor jou.

Je kunt verwachten dat er een breed aanbod van dancemoves zijn. Dat kan variëren van modern tot jazz en van hiphop tot streetdance

Kirsten is een ervaren danseres die zich voorbereid op een professionele danscarrière. Zij is geschoold in klassiek ballet en haar passie ligt in de moderne dans en Dansimprovisatie. Dat wil zeggen dat je op je gevoel en de muziek afgaat en bewegingen maakt die uit jezelf ontstaan.

PowerYoga

PowerYoga

PowerYoga vindt zijn oorsprong in het Verre Oosten en bevat onderdelen van Yoga en Tai Chi. Een perfecte combinatie van in- en ontspanning. Leven in balans... wie wil dat niet?

Je verbeterd o.a. je coördinatie, flexibiliteit, kracht en zelfvertrouwen. Je leert je lichaam kennen en krijgt meer energie en balans. Ook kan PowerYoga helpen bij vermindering van rug- en gewrichtsklachten.

Tijdens een PowerYoga les verbrand je ongeveer 350 calorieën. Je maakt je spieren sterker en langer, maar het geeft je toch een ontspannen gevoel.

PowerYoga is geschikt voor iedereen ongeacht je leeftijd, fitheid, niveau en geslacht. Je kunt op ieder moment instappen. Ieder kwartaal is er een nieuwe release. De muziek neemt je even mee weg van de drukte van alledag en je verlaat de les met een leeg hoofd en nieuwe energie!

Top Psyso

Theresiaplein 1a-23
7622 HK Borne
Tel: 085-3037868
Email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Top Psyso